وبلاگ صادرات واردات

خرید و واردات از تمام دنیا

وبلاگ صادرات واردات

خرید و واردات از تمام دنیا

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

روش های خرید از چین

طی چند سال گذشته حجم مبالادلات کشورهای مختلف با چین بسیار زیاد شده است. و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده، و خیلی از تجار و کسبه خواهان این هستند که محصولات مد نظر خودشان را مستقیم از این کشور وارد کنند. ولی واردات کالا از چین شرایطی دارد که شما حتما باید آن را در نظز بگیرید به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که مهم ترین روش های خرید از چین را برای شما شرح دهیم. بنابراین تا انتها ما را دنبال کنید.

البته شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید از چین در سایت بازرگانی ماندگار، با مراحل و تعرفه های مهم شرکت های انتقال دهنده کالا از این کشور آگاهی پیدا کنید.

اهمیت واردات کالا از چین

 Made in Chinaاصطلاح کاملا رایج و شناخته شده ای است که این روز ها، همه از پیر و جوان با آن آشنا هستیم و به ندرت پیش می آید که این عبارت را روی کالایی که قصد خرید آن را داریم نبینیم. حتما برای شما هم پیش آمده است که حتی در عطاری با زردچوبه و زعفران چینی مواجه شوید یا در هنگام خرید لباس و لوازم آرایش به صورت آنلاین از اینستاگرام، با دریایی از محصولات چینی مواجه شده باشید.

حتی وقتی که برای تعویض قطعات خودرو به مکانیکی مراجعه می کنید احتمالا با قطعات چینی مواجه شده و مجبور به خرید می شوید. اما علت وجود این حجم گسترده از محصولات چینی در کشور ما ایران چیست؟ در پاسخ باید گفت که اولا کشور چین بزرگترین شریک تجاری ایران در طی سال های اخیر بوده است و به طوری که عمده واردات کالا به ایران از کشور چین است.

البته بر خلاف تصور عموم مردم، این تجارت دو سویه است ، بدین معنی که ایران نیز سالانه مقداری از محصولات تولیدی خود را به چین صادر می کند اما حجم صادرات در مقابل حجم خرید کالا از چین و واردات آن تقریبا نا چیز است. چرا که چین دومین اقتصاد برتر جهان شناخته شده که البته همین حالا هم در حال کنار گذاشتن آمریکا و رسیدن به رتبه اول است. این را نیز می دانیم که چین یکی از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور های آسیا است که نیروی کار انسانی فراوانی دارد که همگی با دستمزد های ناچیز راضی به کار کردن می شوند. بنابراین بسیاری از کشور های بزرگ تولید کننده مثل آمریکا، برای صرفه جویی و عدم پرداخت دستمزد بالای نیروی کار، کارخانه ها و تولیدات خود را به چین می فرستد.

[caption id="attachment_3019" align="aligncenter" width="960"]روش های خرید از چین روش های خرید از چین[/caption]

به دنبال چه کالایی برای خرید باشیم؟

اگر شما صاحب یک کسب و کاری در ایران هستید و می خواهید کالاهای مورد نیاز خود را از کشور چین تهیه کنید ما در این مقاله شما را با روش های خرید کالا از چین آشنا می کنیم که البته این کار را با پاسخ به پرسش بالا شروع می کنیم. البته پیش از شروع، این نکته را ذکر می کنیم که تولید کنندگان چینی شناخت خوبی از ایرانیان و بازار مصرفی ایران دارند و به خوبی می دانند که محصول مورد نیاز خریداران ایرانی چیست، با این حال نویسنده این مقاله از شما می خواهد که تا حد ممکن از تولید کنندگان ایرانی نیزبا خرید خود حمایت کنید.

اما در پاسخ به سوال بالا که دانستن جواب آن راهنمای اصلی خرید کالا از چین خواهد بود، باید بگوییم که پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال کالایی باشید که قابل فاسد شدن نباشد و یا انقضای آن طولانی مدت باشد و به این زودی ها منقضی نشود. پیشنهاد دیگر ما این است که از انتخاب کالایی فصلی یا کالایی که امکان از مد افتادن آن بالا است و فقط برای دوره ای خاص ترند شده است در شروع کارتان بپرهیزید. همچنین تا حد امکان به دنبال کالاهایی باشید که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم نیست. در ادامه متن مهمترین روش های خرید کالا از چین را برای شما شرح می دهیم.

 

https://www.mandegarcommerce.com/6-%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%ac%d9%87%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%86%db%8c%d9%86/

یافتن فروشندگان قابل اعتماد چینی

یکی از اولین اقدامات شما و روش های خرید کالا از چین یافتن فروشندگان و یا تولید کنندگاه معتیر و قابل اعتماد است. برای این منظور شما می توانید به سایت های معتبری مثل علی بابا اکسپرس یا کیو کیو مراجعه و با جستجوی کالای مورد نظر خود فروشندگان محصول و فروشگاه های مرتبط را شناسایی کنید.

مهم ترین روش های خرید کالا از چین

حالا در این بخش از مقاله می خواهیم تمامی روش های خرید کالا از چین  را مورد ارزیابی قرار دهیم. خوشبختانه باید گفت که این پروسه چندان پیچیده و سخت نیست و برای هر کسی و با هر نوع تجارت و کسب و کاری ممکن است.

روش اول، روش سنتی

همان طور که احتمالا از نام آن حدس زده اید، یکی از اولین روش های خرید کالا از چین می باشد. که شما باید خود به صورت حضوری به کشور چین مراجعه کرده و با مراجعه به بازار ها و فروشگاه ها، فروشندگان مورد اعتماد و کالای مورد نیاز خود را یافته و برای خرید به صورت عمده با او وارد توافق شوید و پروسه واردات را آغاز کنید.

[caption id="attachment_3020" align="aligncenter" width="955"]روش های خرید از چین روش های خرید از چین[/caption]

روش دوم،استفاده از وب سایت ها

در این روش شما برای خرید کالا از چین به حضور فیزیکی نیازی ندارید و می توانید خرید خود را از طریق وب سایت های معتبر چینی که در سرتاسر جهان فعال هستند به انجام برسانید. برای این منظور سایت های بسیار خوبی نظیر Ali express, Alibaba, QQ,Buy2,Made in China و .. وجود دارد که در سرتا سر جهان فعال هستند و تقریبا به تمام نقاط کره زمین ارسال دارند. در برخی از این وب سایت ها مثل علی اکسپرس امکان خرید عمده با قیمت کمتر برای بازرگانان و صاحبان کسب و کار در نظر گرفته شده است.

https://www.mandegarcommerce.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%86%db%8c%d9%86/

روش سوم خرید از چین، حضور در نمایشگاه ها

اگر نوع کسب و کار و بیزینس شما کمی متفاوت تر و البته بزرگ تر است، به عنوان مثال اگر شما فروشنده قطعات الکترونیکی تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و.. هستید و یا نمایشگاه اتوموبیل  یا لوازم خانگی دارید، یکی از روش های خرید کالا از چین این است که  می توانید به صورت حضوری به نمایشگاه هایی که در چین برگزار می شود مراجعه کنید و در آن جا ضمن آشنایی با تولید کنندگان با جدید ترین محصولات نیز آشنا شوید و در صورت تمایل اقدام به خرید و وارد کردن محصول مورد نظر کنید.

روش چهارم، مراجعه به اتاق بازرگانی ایران و چین در ایران

اصلی ترین وظیفه اتاق بازرگانی هر کشور، پیوند دادن و آشنا کردن فروشندگان، تولید کنندگاه و مشتریان هر دو کشور با یکدیگر است. بنا براین با عضویت در این اتاق و آشنایی اعضا با نوع کسب و کار و محصول مورد نظر برای خرید، لیستی از معتبر ترین تولید کنندگان و فروشندگان چینی را دریافت خواهید کرد.

روش پنجم،خرید حضوری از دبی

یکی از روش های خرید از چین که بسیاری از ایرانیان به آن علاقه دارند خرید حضوری از دبی است. اما اگر می پرسید چگونه با رفتن به دبی از چین خرید می کنند؟ در پاسخ باید گفت که دبی یک هاب تجاری قدرتمند است که چندین بازار و مرکز خرید چینی دارد که تمامی محصولات آن مستقیما از چین وارد می شود بنابراین با مراجعه به این مراکز درست مثل این است که به کشور چین سفر کرده اید و می توانید خرید خود را در آنجا به انجام برسانید.

  • ۰۲/۰۴/۱۷
  • حسین میخک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی