وبلاگ صادرات واردات

خرید و واردات از تمام دنیا

وبلاگ صادرات واردات

خرید و واردات از تمام دنیا

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

 

بهترین روش نظافت روش مرحله به مرحله ای است به طور مثال ابتدا تمام خانه را گردگیری کنید  سپس به سراغ جارو کشیدن کل منزل خود بروید. در این روش نظافت شما مجبور هستید که بیشتر راه بروید اما راه رفتن برای سلامتی کمر و رفع خستگی شما بسیار مناسب است. از فواید این روش این است که سرعت کار بالا می رود زیرا ذهن شما بر روی حرکت کردن برنامه ریزی شده است. با این روش شما می توانید در عرض چهار ساعت منزل خود را نظافت کنید.

گام های بهترین روش نظافت منزل

همانطور که ذکر شد بهترین روش نظافت منزل به صورت مرحله به مرحله ای  توسط کارگر نظافت منزل می باشد که در ادامه به این مراحل می پردازیم:

قدم اول : گردگیری 

 

ابتدا کل خانه را گردگیری کنید؛ روی مبل ها و لوازم چوبی، زیر و روی قفسه ها، قاب عکس ها، نرده ها، تلویزیون، تابلوها و تمامی وسایل منزل.

تا جایی که امکان دارد از گردگیری خشک استفاده کنید زیرا مرطوب کردن یک وسیله که گرد و خاک گرفته است سخت و دشوار می باشد.

برای تمیز کردن لکه های ناشی از اثر انگشت یک دستمال ماکرو فایبر را با آب گرم نم دار کنید سپس روی لکه ها بکشید آنگاه دیگر هیچ اثری از لکه ها نخواهید یافت.

قدم دوم: نظافت سطوح پارچه ای

 

در این قدم می توانید رو تختی ها و رو بالشتی ها را تعویض کرده و به شستن آنها مشغول شوید. بعد از شستشو رو تختی و رو بالشتی ها می توانید روکش های مبل را تمیز کنید اگر لازم بود می توانید با سری مخصوص برس دار جارو برقی مبلمان منزل خود را تمیز کنید.

قدم سوم: نظافت آینه ها و شیشه ها

ابتدا با استفاده از دو دستمال میکرو فایبر، یکی خشک و دیگری مرطوب تمامی شیشه ها و آینه ها را برق بیندازید. ابتدا با دستمال مرطوب بر روی این سطوح بکشید و سپس می توانید با استفاده از دستمال خشک بر روی این سطوح بکشید با استفاده از این روش دیگر هیچ لکه ای بر روی شیشه ها و آینه ها باقی نمی ماند.

قدم چهارم: نظافت سطوح

سطوحی که انگشت دست با آنها زیاد تماس دارد مانند کنترل تلویزیون، پریز برق، کلید و دستگیره در، تلفن و وسایلی که میکروب و جرم های زیادی دارند را تمیز و در صورت لزوم ضد عفونی کنید.

 قدم پنجم: نظافت آشپزخانه و حمام

در این قدم ابتدا اسپری شوینده را روی سینک ظرفشویی، توالت و وان بپاشید و اجازه دهید بماند بعد از گذشت چند دقیقه به تمیزکردن آنها مشغول شوید. سپس به سراغ آشپزخانه بروید داخل کابینت ها و ماکروفر و درهای لوازم آشپزخانه را نظافت کنید.

قدم ششم: نظافت کف خانه

 

بهترین روش نظافت کف سطوح خانه بعد از آبکشی خشک کردن آن با استفاده از تی و دستمال مخصوص است. برای اینکه بتوانید تمیز تر و راحت تر نظافت کف را شروع کنید بهتر است روی زانوها و دست های خود خم شده و سپس نظافت را آغاز کنید.

قدم هفتم: جارو زدن

جارو کشیدن منزل خود را از اتاق خواب شروع کنید و سپس به سراغ اتاق نشیمن و آشپزخانه و ورودی منزلتان ادامه دهید.

استفاده از راه های نوین نظافت

برخی از شرکت های نظافتی از روش های قدیمی برای نظافت و شستشو استفاده می کنند. در این حالت شوینده و آب بسیاری به کار می رود. در روش شستشوی نوین نظافت از شوینده های بهداشتی ضدعفونی کننده استفاده می شود. مصرف آب در این روش بسیار پایین بوده و تمامی سطوح به خوبی تمیز می شود. همچنین شرکت های نظافتی مدرن و پیشرفته از دستگاه ها و ابزارهای نوین شستشو همچون کفشوی صنعتی، واترجت و ... استفاده می کند. با این کار شما سطحی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی خواهید داشت.

مزایای استفاده از بهترین روش نظافت

استفاده از بهترین روش نظافت شوینده و آب کمتری را مصرف می کند و در نهایت هزینه شستشو و نظافت را نیز کاهش می یابد.

دستگاه ها و ابزارهای نوین قدرت شویندگی و پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و سطوحی بسیار پاک و تمیز را به دنبال دارد.

با به کارگیری روش های نظافتی اصولی سرعت شستشو و نظافت چندین برابر خواهد شد.

فوت و فن بهترین روش نظافت

در هنگام شستشو و نظافت منزل باید به جنس و متریال سطوح و دیوارها توجه کنید. به عنوان مثال شستشوی کفپوش های پارکت با استفاده از آب زیاد باعث باد کردن و آسیب دیدگی پارکت ها شود. به همین دلیل بهترین روش نظافت این است که ابتدا محیط را بررسی کرده و سپس مناسب ترین دستگاه و شوینده را برای نظافت انتخاب کنید. تیک شهر ایرانیان آموزش های لازم در زمینه نظافت را گذرانده اند تا مشتریان رضایت کامل را از خدمات این شرکت داشته باشند.

چند نکته در بهترین روش نظافت خانه

با انجام این چند نکته می توانید به بهترین روش نظافت خانه خود را انجام دهید.

نکته اول

همیشه سعی داشته باشید که از بالا به پایین تمیز کاری کنید به طور مثال فرض کنید می خواهید کتابخانه خود را تمیز کنید ابتدا از قفسه های بالا شروع کرده و سپس به قفسه های پایین تر تمیز کردن را ادامه دهید.

زیرا هنگامی که از قفسه های پایین برای گردگیری شروع کرده و سپس قفسه های بالا را تمیز می کنید پی میبرید که گرد و خاک قفسه های بالایی روی قفسه های پایین می نشیند و این عمل باعث تنفر از نظافت می شود.

بهترین روش نظافت این است که از چپ به راست و یا از راست به چپ تمیز کنید زیرا هنگامی که از وسط شروع به تمیز کردن می کنید سردرگم خواهید شد و یا ممکن است جایی از دید شما پنهان شود.

نکته دوم

برای تمیز کردن شیشه و آینه به جای استفاده از دستمال و کاغذ می توانید از تیغه های شیشه پاک کن استفاده کنید. ابتدا یک سطل آب و کف آماده کرده و سپس به نظافت شیشه ها پرداخته و با استفاده از تیغه های شیشه پاک کن شیشه ها را خشک کنید. با استفاده از این روش بسیار سریع و بدون هیچ گونه لکه و خستگی نظافت شیشه های خود را انجام می دهید.

بهترین ترفند نظافت منزل

 برای اینکه با نظافت منزل خود را با استفاده از بهترین روش نظافت لازم است که ابتدا یک لیست از  وسایل مورد نیاز برای نظافت و امور نظافت تهیه کنید.

در لیست وسایل مورد نیاز برای نظافت باید تمامی وسایل لازم را یاد داشت کنید به طور مثال انواع جارو، شوینده، تی، دستمال های مخصوص پاک کردن و سایر وسایل مورد نیاز. بعد از نوشتن لیست باید این وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

تهیه لیست

 برای اینکه بتوانید به طور کامل منزلتان را تمیز کنید بدون فراموشی بخشی از خانه لازم است که یک لیست از امور نظافت تهیه کنید برای تهیه این لیست باید تمامی بخش های خانه به طور مثال آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و سالن پذیرایی را یادداشت کرده و سپس کار هایی که به این بخش از خانه مربوط می شوند را نیز یادداشت کنید مثلا امور مربوط به آشپزخانه را می توانید در نظر بگیرید:

 

  • شست و شوی ظروف
  • تمیز کردن سینک ظرفشویی
  • خشک کردن ظروف
  • گردگیری تمامی سطوح آشپزخانه
  • مرتب کردن داخل یخچال

 

بعد از انجام هر یک از این امور جلوی آن یک تیک بگذارید اینگونه دیگر غیر ممکن است که شما کاری را فراموش کنید و زمان کمتری را صرف خواهید کرد زیرا هنگامی که برنامه ریزی برای نظافت انجام نشود سردرگم خواهید شد.

  • ۰۲/۰۴/۱۷
  • حسین میخک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی