وبلاگ صادرات واردات

خرید و واردات از تمام دنیا

وبلاگ صادرات واردات

خرید و واردات از تمام دنیا

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید کشور چین دارای سطح رشد بالایی داشته است و تقریبا حدود 90 درصد کالاهای تولیدی جهان متعلق به این کشور است و همچنین  ۸۰ درصد واردات کالا در دنیا از کشور چین صورت می ‌گیرد. این آمار نشان دهنده اهمیت کارمزد واردات از چین است. واردات از این کشور برای صاحبان مشاغل و شرکت‌ها بسیار با صرفه تمام می شود. از سوی دیگر دستمزد کمتر نیروی کار و نهاده‌ های تولیدی ارزان‌ تر نیز واردات از این کشور را با حاشیه سود بالایی همراه کرده است. اما نکته دیگری وجود دارد. که بازرگانان ایرانی را به این کشور علاقمند ساخته است. آن هم افزایش سرعت صادرات و کارمزد واردات به چین است. در این مقاله قصد داریم تا همه چیز راجع به کارمزد واردات از چین را بیان کنیم. و به مزایای خرید از چین نیز نگاهی داشته باشیم.

واردات از چین و کارمزد هایی که دارد

در قدم اول برای  براورد کارمزد واردات از چین ، انتخاب درست کالای وارداتی است. لازم به ذکر است یک کسب و کار وابسته به محصولاتی است. که می ‌فروشد، بنابراین قبل از اقدام به واردات باید به اندازه لازم تحقیق کرد.

بعد از انتخاب کالا، پیدا کردن فروشنده مورد اعتماد قدم بعدی ما است. خرید مستقیم از تولید کننده و از یک واسطه هرکدام معایب و مزایایی دارد. تولیدکننده ها معمولا در قسمت توسعه محصول سرعت بیشتری دارند در حالی که فروشنده ها فروشنده‌ ها در فرآیند زنجیره عرضه، کالاهای متنوع ‌تری را پوشش می ‌دهند.

ارزیابی فروشنده‌ها  به خاطر به دست آوردن اطلاعاتی چون فعالیت و عملکردشان اهمیت زیادی دارد. امروزه با پیشرفت فناوری به راحتی می توان آنها را پیدا کرد و از طریق اینترنت به گفت و گو پرداخت. اما لازم به ذکر است که همواره صحبت کردن رو در رو نتیجه بهتری داشته است. برای این امر لازم است ابتدا در مورد شرکت‌های آن‌ها تحقیق کرد و در صورت امکان لیستی از مشتریان آن‌ها تهیه نمود. سپس بعد از اطمینان از صحت گفته ‌های آن‌ها، باید تعدادی نمونه از محصول را برای ارزیابی کیفیت کار سفارش داده شود. اگرچه باید هزینه معامله را در این حالت پرداخت کرد اما در عوض روش خوبی برای بررسی نحوه کار فروشنده است و امکان آشنایی با شرایط پرداخت و انتقال آن‌ها فراهم می‌شود.

نیازی به عجله برای انتخاب عرضه‌کننده نیست، پس به درستی تحقیقات بازریابی خود را انجام دهید. اگر در این زمینه تخصصی ندارید از متخصصان آن مشورت بگیرید.

کارمزد واردات از چین

کارمزد واردات از چین شامل موارد مختلفی می شود. در این مرحله لازم است که درباره کارمزد ‌های حمل و نقل تحقیق کنید، این هزینه ها از تجمیع کارمزدهای فوب ( FOB ، تحویل کالا بر روی کشتی)، هزینه‌های انتقال توسط شرکت‌های حمل و نقل، تعرفه‌های گمرکی، هزینه ‌های حمل و نقل داخلی، و هزینه ‌های خدمات مانند بازرسی، نمایندگی‌ها و ... به دست می‌ آید.

البته که هزینه‌ های پنهان دیگری نیز در این مسیر وجود دارند. یک شرکت متخصص در زمینه مدیریت واردات می‌تواند به حداقل کردن همه هزینه ‌ها به شما کمک کند. مشورت با یک شرکت حمل و نقل بار برای کاهش هزینه ‌ها نیز ضروری است.

آخرین مرحله برای واردات از این کشور مذاکره در مورد مواد قرارداد معامله با فروشنده است. در این مرحله باید در مورد شرایط حمل و نقل، پرداخت و پیش پرداخت نیز با فروشنده صحبت کرد. می‌توان در این زمینه از کمک شرکت ‌های متخصص در زمینه مدیریت واردات استفاده کرد، اگرچه رویه غالب این است که 30 درصد از مبلغ معامله در زمان سفارش و 70 درصد زمان تحویل کالا پرداخت ‌شود. پرداخت کل مبلغ خرید در ابتدا امری عاقلانه نیست. زیرا در صورت وجود هر گونه تاخیر در حمل و نقل یا مشکلی در محصول، احتمال بازپس گیری پول پرداخت شده بسیار کم است. باید از فروشندگانی که چنین تقاضایی دارند، حذر کرد.

شرکت بازرگانی ماندگار با داشتن سالها تجربه در کنار تیمی تخصصی و دلسوز می تواند در زمینه واردات و صادرات به متقاضیان این عرصه کمک نماید.

کم ترین کارمزد واردات از چین

واردات از هر کشوری تابع موارد قانونی خودش است.  کارمزد واردات از چین نیز به مثابه بسیاری از کشورها نیز موارد خاص خود را دارد. هرچند در سال های اخیر شرکت های بسیاری در زمینه واردات کالا از این کشور فعالیت کرده اند.

آگاهی شخص شما از چگونگی  و کارمزد واردات کالا از چین بسیار مهم خواهد بود. وجود شرکت ها و افرادی که به قصد کلاهبرداری در این فضاهای تجاری بازرگانی رفت و آمد می کنند امروزه کم نیست. چه بسیار بازرگان هایی که از سر اشتباه سرمایه خود را به حساب شرکتی کلاهبردار و یا صوری واریز کرده اند. به امید واردات کالا و سودی از آن ولی پولشان از بین رفته است.

برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در این زمینه لازم است که با افراد متخصص و دارای دانش مشورت کنید. شرکت بازرگانی ماندگار آمادگی پاسخ دادن به تمام سوالات شما عزیزان را دارد.

  • ۰۲/۰۴/۱۷
  • حسین میخک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی